Indrek Saul – Kasvustrateeg
Selle artikli lugemiseks kulub sul vaid 2 minutit.

Mul on väga hea meel näha, et paljud ettevõtted on huvitatud oma kasvustrateegia loomisest.

Sellest, kuidas koostada strateegiaid, on kirjutatud sadu, kui mitte tuhandeid raamatuid. Olen ise lugenud kümneid. Aidanud koostada mitmeid kümneid strateegiaid. Aja jooksul olen välja valinud paar hästi toimivat lähenemist. Üks nendest on raamatust “Palying to win: How strategy really works” selle põhimõte on väga lihtne, kõigepealt tuleb valida välja, kus tahad mängida ja siis teha selgeks, kuidas see mäng võita! 

Mängu võitmiseks pead sa olema konkurentidest milleski, rõhutan just milleski, mitte kõiges, kõvasti parem. Sinu pakkumine peab millegi poolest konkurentide omast oluliselt eristuma. Strateegias nimetatakse neid konkurentsiteguriteks, kliendi poolt vaadatuna aga väärtuspakkumise osadeks. Vaata lähemalt siit.

Konkurentsitegurite ja väärtuspakkumise määratlemine on ettevõtjate jaoks  alati üks keeruline ja segane teekond. Alates sellest, et üldse aru saada, mis on kliendile tähtis? 

Minu lemmik strateegiamaja, Bain, on oma aastatepikkuse kogemuse põhjal kokku pannud B2B ostjatele väärtust loovate konkurentsitegurite süsteemi. B2B äris tundub sageli, et ainukene võimalus võita on sellega, kui sinu toode või teenus vastab täpselt nõuetele ja on kõige odavam. Kuid tegelikult on B2B äris 40 tüüpilist väärtust loovad tegurit, nendest paljud väga emotsionaalsed ja subjektiivsed, mille abil on võimalik konkurente võita.

Bain nimetab seda süsteemi väärtuste püramiidiks, milline see on, ja mida see tähendab, saad vaadata ja endale alla laadida.

Lae fail alla siit: Bain püramiid, B2B elements of value

Püsime ikka rõõmsad ja terved.

Hakkas huvitav?
Loe siit lisaks selle kohta, kes ma olen ja mida ma teen.


Kui sa tahad olla edukas strateegiline juht, siis pead sa kindlasti:

Indrek Saul
Kasvustrateegia coach


Anna mulle kaks päeva aega ning ma aitan sinu ettevõtte käibe 2 korda kiiremini kasvama panna.


Siit leiad kasulikku lugemist