IT ettevõtja

Peale Tehnikaülikooli lõpetamist olin ma pikalt IT ettevõtja IT, alguses Kinex Ärisüsteemide üks osanikest, siis selle juhatuse liige, juhatuse esimees, tegevjuht ja lõpuks ainuomanik. Me müüsime ja juurutasime majandustarkvara, kliendihalduse tarkvara ja ärianalüüsi tarkvara. Tõime turule Eesti enimkasutatud ärianalüüsi tarkvara QlikView, tänu Andres Kukkele, kes oli mu IT firma nutikaim konsultant ja edukaim projektijuht. Meie koostöö ärianalüütikas on tänaseks katkematult kestnud 20 aastat.

KPMG logo

 

 

KPMG Management Consulting, 2001-2006, kliendisuhete juhtimise konsultant

Aastal 2000 otsustasin, et tahan midagi muud teha. Põgus liftivestlus Eesti ilmselt parima strateegiakonsultandi Jüri Sakkeusega viis mind tööle KPMG-sse, algse mõttega CRM konsultandiks kuid tegelikkuses kliendisuhete nõustajaks. Minu töö oli aidata ettevõtetel suurendada kliendisuhete kasumlikkust ja konkureerida kliendikesksusega. Uute kasumlike klientide hankimine, klientide hoidmine ja ristmüük olid peamised tööriistad kasumi suurendamiseks. Arusaam lojaalsusest, oskus seda võita ja hoida, oskus kujundada organisatsioon klientide järgi olid eeldused eristumiseks ja konkureerimiseks kliendikesksusega. Viis aastat KPMG-s andis mulle tohutult unikaalseid teadmisi, töövõtteid ja kogemust, võimaluse koostööd teha Eesti parimate ettevõtetega.

PWC logo

PriceWaterhouseCoopers Advisors, 2005-2006, kliendisuhete juhtimise konsultant

Muutused KPMG struktuuris lõikasid juhtimiskonsultandid ära rahvusvahelisest oskusteabest. Kui selgus, et see on pöördumatu, „koputasin“ Mart Mägi uksele, kes sel ajal juhtis PriceWaterhouseCoopers Advisory tiimi. Temaga koostöö on mu palgalise konsultandipõlve eredaim mälestus. Tänu temale sain väga kõva karastuse protsesside disainis ja juhtimises, koolitades ja nõustades Eesti Energiat müügi- ja teeninduse protsesside juhtimises. Üks omanäolisemaid kogemusi PWC-st oli Kunstiakadeemia strateegia (arengukava) nõustamine, kus tõeliseks väljakutseks oli panna kunstiinimesed süsteemselt mõeldes EKA strateegilist eesmärgipuud koostama. Tuli välja küll.

Vana kodukas

Indrek Saul OÜ, 2006-2014, kliendisuhete juhtimise konsultant

Minu jaoks ootamatult tuli kätte aeg, kus Mart Mägi’l täitus „kolme aasta“ reegel ühe ametikoha pidamiseks. Lähima kolleegi lahkumine võttis ära suure tüki töörõõmust. Kui Mart mõnda aega hiljem mulle ütles et mu bränd on sama tugev kui PWC-l, sündis otsus uuesti ettevõtjaks hakata, jätkates kliendisuhete nõustamist juba iseseisvalt.

Saatsin 1.aprillil 2006 kõigile teate, et kavatsen hakata freelancer’iks ja see ei ole aprillinali. Olen vahel kasutanud oma töö iseloomustamiseks terminit „võrgustunud kirp“, laenates kujundit „elevant ja kirp“ (suurettevõte ja ettevõtja) Charles Handy raamatust „Tühi vihmamantel“. Minu „võrgus“ on ülikoolid (EBS ja TÜ), koolitusfirmad (Äripäev, EBS JKK, Vain ja Co, ERE, Marketingi Instituut), partnerid (Margit Raid, Aira Tammemäe, Andres Kukke. Aive Levandi, Toomas Danneberg), väljaanded (Äripäev, Director), konverentsikorraldajad (Toomas Tamsar, Endrik Randoja) kelleta ma ei oleks pooltki saavutanud oma tulemustest.

IS logo

Müügikasvu coach, alates 2015

Enamus minu töödest on olnud seotud käibe ja kasumi suurendamise võimaluste leidmisega olevatest kliendisuhetest, rist- ja jätkumüügi ning uute kasumlike klientide leidmise strateegiatega. Selle aasta alguses vaatasin üle oma kompetentsid, tööriistad ning teenused ja korrastasin need müügikasvu teenusteks.

Müügikasvu teenused